DEVAM: 7. Başı Ve
Kulakları Mesh Etmek
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ نَافِعٍ أَنَّهُ
رَأَى
صَفِيَّةَ
بِنْتَ أبِي
عُبَيْدٍ
امْرَأَةَ
عَبْدِ اللَّهِ
بْنِ عُمَرَ
تَنْزِعُ
خِمَارَهَا
وَتَمْسَحُ
عَلَى
رَأْسِهَا
بِالْمَاءِ،
وَنَافِعٌ
يَوْمَئِذٍ
صَغِيرٌ.
Nafi der ki:
Abdullah b. Ömer (r.a.)'in hanımı —Ebu Ubeyd'in kızı— Safiye'yi baş örtüsünü
çıkarıp su ile başını mesh ederken gördüm.
Nafi o zaman küçük
bir çocuk idi.
Bu Hadis Sadece
Muvatta'da var.
وَسُئِلَ
مَالِكٌ عَنِ
الْمَسْحِ
عَلَى الْعِمَامَةِ
وَالْخِمَارِ،
فَقَالَ : لاَ
يَنْبَغِي
أَنْ
يَمْسَحَ
الرَّجُلُ
وَلاَ الْمَرْأَةُ
عَلَى
عِمَامَةٍ
وَلاَ
خِمَارٍ،
وَلْيَمْسَحَا
عَلَى
رُؤوسِهِمَا.
İmam Malik'e,
«Sarığın ve baş örtüsünün üzerine mesh edilir mi? diye sorulduğunda: «Erkeğin
sarığının üzerine, kadının başörtüsünün üzerine mesh etmeleri caiz olmaz.
Başlarının üzerine mesh etsinler» diye cevap verdi.
وَسُئِلَ
مَالِكٌ عَنْ
رَجُلٍ
تَوَضَّأَ، فَنَسِيَ
أَنْ
يَمْسَحَ
عَلَى
رَأْسِهِ
حَتَّى جَفَّ
وَضُوءُهُ ؟
قَالَ : أَرَى
أَنْ يَمْسَحَ
بِرَأْسِهِ،
وَإِنْ كَانَ
قَدْ صَلَّى
أَنْ يُعِيدَ
الصَّلاَةَ.
İmam Malik'e,
abdest alan bir kimsenin başını mesh etmeyi unutur da abdest azalan kuruduktan
sonra hatırlarsa ne yapması gerektiğini sorduklarında: «Başını mesh etmelidir.
Başını mesh etmeden namaz kılmışsa o namazı iade etmelidir.» diye cevap verdi.